Digi RCS RDS, o forță în România: anunțul gigantului pentru milioane de clienți români

de: Alexandru Puiu
01 03. 2022

Digi RCS RDS este cel mai important jucător din România în materie de comunicații. Pe lângă faptul că are milioane de clienți, face o treabă grozavă în a atrage clienți de la concurență, Orange și Vodafone. Acum, a venit cu un nou anunț.

Digi RCS RDS a publicat rezultatele financiare pe 2021, până la 31 decembrie, iar oficialii companiei au multe motive de bucurie. Grupul de comunicații a înregistrat venituri totale consolidate de 1,5 miliarde de euro, în credere cu 12,7% comparativ cu 2020. Din suma cu pricina, aproximativ 1,3 miliarde de euro au fost venituri din activități continue, iar dacă ne raportăm doar la acest aspect al afacerii, creșterea este de 15,4% față de anul anterior.

Digi RCS RDS, performanță economică fără precedent

Pe lângă creșterea impresionantă de peste zece procente la încasări, Digi RCS RDS s-a bucurat de un profit net EBITDA egal cu 439,1 milioane de euro. Valoarea respectivă se reflectă într-un salt de la un an la altul de 8,4% comparativ cu 2020. Din acea valoare, nu mai puțin de 410 milioane de euro reprezintă activități continue, un progres de 9,5% comparativ cu anul anterior.

Cel mai mare beneficiu financiar a fost desprins din creșterea semnificativă a unităților generatoare de venituri pentru întregul portofoliu de servicii și pe toate piețele. Este vorba de 20 milioane (din care, la 31 decembrie 2021, 18 milioane de RGU proveneau din activitățile continue), o creștere totală de 13% (și un progres de 15% pentru activitățile continue).

Cu această ocazie, aflăm și că, în al patrulea trimestru al anului 2021, grupul DIGI RCS RDS a reușit să adauge noi frecvențe în banda de 800 MHz și să își extindă drepturile de utilizare a spectrului în banda de 2600 MHz în România. Grupul a obținut drepturi de frecvență în Portugalia, cu intenția de a dezvolta servicii de telefonie mobilă.

„Anul 2021 a adus o serie de schimbări importante în structura și dinamica Grupului DIGI, inclusiv vânzarea operațiunilor noastre din Ungaria, obținerea de spectru suplimentar în România, precum și intrarea pe piața de telecomunicații din Portugalia. Acești pași importanți vor modela profilul dezvoltării afacerii noastre pe termen lung. Ne bucurăm că am obținut performanțe financiare și operaționale semnificative. Vom continua eforturile care ne-au adus rezultate solide și investițiile în infrastructură și tehnologie, pentru a crește business-ul și a menține un nivel ridicat de calitate a serviciilor oferite clienților noștri.

Le suntem recunoscători colegilor din toate teritoriile pentru profesionalismul și competența de care dau dovadă. Datorită efortului comun, clienții noștri au acces, în mod constant, la servicii performante și accesibile”, a declarat Serghei Bulgac, CEO al Digi Communications N.V.